tisdag 19 juni 2012

Effektfullt

 Hej!

Idag så har jag fotat till en lite tävling jag är med i. Ingen av de här bilderna är till den. Jag tog bilderna i inlägget igår och i förgår. Jag har verkligen fallit för svartvita bilder som jag skrev för ett tag sedan. Det är varmt ute nu, vilket som uppskattas. Jag pysslade lite på morgonen idag. Vad det blev får ni se senare. Den första bilden tog jag för att många har tagit bilder på fönster med regndroppar på, det är så snyggt så jag ville testa. Fast de lyckas få en helt ofokuserad bakgrund,vilket jag inte lyckades med helt. Nästa bild är på en ros jag fick från teateruppvisningen. Sen är nästa igen på stegen in till en fårhage.


Canon EOS 600D + Canon EF 18-55

6 kommentarer:

  1. Åh underbara bilder!! Älskar den i mitten :D
    sv: Åh tusen tack finaste! Åh vad synd... :/

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Jag är med som kandidat I Miss Universe Sweden.
    Om du vill rösta på mej så skulle det betyda så oerhört mycket :)
    Skriv gärna på min blogg att du röstat så jag ser att det var du :)
    Försöker skriva till alla och tacka <3

    Här röstar man: http://www.missuniverse-sweden.com/Miss-Universe-Rating/166/Lina_Holgersson

    SvaraRadera
  3. Sv: Japp! Mina jpg bilder kanske ligger på 3 till 4 MB per bild medans mina raw-bilder ligger på 25 MB per bild så det är lite skillnad. :) Man skulle väl kunna säga att en raw bild är fem gånger så större än en jpg bild. :)

    SvaraRadera
  4. sv: Åh tusen tack för din åsikt finaste du! :D

    SvaraRadera
  5. Sv: jag vet, men när man ska redigera kodmallarna och stilmallen ser det helt blä ut...

    SvaraRadera