torsdag 16 juni 2011

CAKE SURPRISE

  • FROSTING MED FÄRSKOST: 125 g färskost naturell ex. Philadelphia cream cheese, 2 pkt
  • 75 gram smör
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 150 g florsocker
  • FROSTING UTAN FÄRSKOST - GLASYR: 2,5 dl florsocker
  • 3 msk vatten eller saft av citron, lime eller apelsin
  • ev. smaksättning som två tsk finrivet skal av citron, lime eller apelsin
  • CHOKLADGLASYR CHOKLADFROSTING: 2 dl florsocker
  • 40 gram smör
  • 4 msk starkt kaffe
  • 1 msk kakao
  • 1 tsk vaniljsocker 


 Som ni ser är det ett recept på glasyr/kristyr/frosting till cupcakes! Även fyra bilder som jag hoppas kan ge lite insperation. Jag önskar att jag kan dekorera mina cupcakes så fint... Men man behöver ju en viss utrustning också. Jag är ledsen för den tröga uppdateringen.... =_=;

Mangaloppan

2 kommentarer:

  1. Jag har precis gjort en ny blogg!

    SvaraRadera
  2. Gud vad gullig kakmonstercupcaken är! Var tvungen att ha den som profilbild^^

    SvaraRadera