torsdag 10 februari 2011

Teater!

 Mochi mochi!

Jag ska laga mat nu^^ Ska göra det varje torsdag nu :) Det ska bli roligt<3 Men i början blir det något lätt! Dagens Meny:
                      Dricka: Mjölk eller vatten
                      Huvudrätt: Falukorv med pasta/potatis/ris
Jag ska iväg på Teater halv sju så vi äter lite tidigare än vanligt. Jag tror jag ska cykla så får va klar senast en kvart innan. Jag har en hemsk hosta och ont i halsen.... Men ett förskylnings Te hjälper ganska bra. Jag har honung i för halsen =_=; *host host*
Jag kanske ska lägga upp en teckning och en novell snart... Jag har ju bara visat gammla teckningar^^ 
//Mangaloppan <3<3<3

10 kommentarer:

  1. "mochi" är en typ efterrätt i japan haha, så det ska nog vara "moshi moshi", fast det använder man bara i telefon!

    men kul att du gillar japan och söt blogg!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Såg att du också skulle på 0kasgiicon, då ses vi där ;) Jag ska vara maid ^^

    SvaraRadera
  3. svar: uppcon är ju det största och det första här i Sverige tror jag :D <3 i början var det dock väldigt litet :P ca 2-3 rum xD

    nej nej ^^ de flesta konvent visar också anime, har tävlingar och spel :D sen är det alltid någon som kommer på en massa lekar också ^^ ska man tävla i cosplay måste man ju sy det själv, så du kan ju prova sy en kostym? :D

    kramar<3
    /kokorochan

    SvaraRadera
  4. sv: tack så mycket ^^

    men mochi är en riskaka i japan haha! ^^
    är halvjapan och har bott i japan så jag vet att "moshi moshi" är en telefonfras :D

    SvaraRadera
  5. svar: ja den kom tillbaka D:
    hihi varsågod ^^ <3 det är jätteukul :D man träffar alltid så mkt härliga människor där :D vilket konvent i malmö? ^^ kan ju skriva upp det också om den inte fanns med i min lista :)

    kramar<3
    /kokorochan

    SvaraRadera
  6. svar: tack så mycket ^^ <3

    kramar<3
    /kokorochan

    SvaraRadera
  7. Jobbigt att ha ont i halsen :( Hoppas du blir bättre snart!

    svar: Haha ok ^^ Jag ska försöka se den någon gång jag med :)

    SvaraRadera
  8. Haha jag borde också börja laga mat hemma ngn dag i veckan XD

    sv: Åh du förstår jag att du är duktig ^^
    Nej jag har inte det TT____TT men vill ha!!!!!!! ><

    SvaraRadera
  9. Hej! Var gärna med och tävla om ett cupcake halsband hos mig! ^.^

    http://missuchan.blogg.se/2011/february/vinn-ett-hemmagjort-halsband-av-mig.html

    SvaraRadera