söndag 17 juni 2012

Min fotostudio

Hej!

Igår så "lekte" jag lite fotostudio. Pappa letade upp stativet och lite andra saker som: ett slags parasoll (vet inte vad det kallas), studio lampor med ställ till (jag vågade inte använda dem). Jag har en vit vägg på mitt rum så det blev den perfekta platsen för min lilla studio. Mina marsvin och jag själv fick vara modeller. Om någon kompis ser detta, ställ gärna upp som modeller! Jag har ingen att träna på direkt. Men mina marsvin passade perfekt igår. De är så duktiga. När det är bild på mig så använde jag självutlösaren. På en av bilderna så har jag det jag kallar foto parasoll i handen. Man får ju vara lite kreativ. Jag har då på mig gårdagens outfit: Tröja: Ginatricot Byxor: jc Glasögon: Ray ban
På marsvinens bilder ställde jag upp lite rekvisita. Bilderna är lätt behandlade i ljus, skuggor och kontrast. Man ser knappt någon skillnad på de oredigerade.




Canon EOS 600D + EF 18-55
                                      Tack för alla fina kommentarer jag fått på sista tiden!

9 kommentarer:

  1. Snygga bilder!

    SV: Tack så mycket, visst blev dom! :D

    SvaraRadera
  2. Hello I'm kitkatkorpan.over-blog.com ^^
    I'm a blogger, in fact I do my blog since already 1 year (I think, I'm not sure ;P HiHi) but I have decided to continue this one again! :)
    I really hope you'll love my blog, I speak about myself, my life, what I love... I write it in French cuz I'm a French girls, so maybe you can't understand! :'(
    But I put a lot of pictures so I really hope you'll love it ;P
    So please, come to see my blog and tell me about it ^^
    Have a nice day and I hope to see you soo ♥

    (Kitkatkorpan.over-blog.com)

    SvaraRadera
  3. Superfina bilder! :D
    sv: Så glad jag blir, tusen tack vännen! ♥

    SvaraRadera
  4. Första bilden var speciellt fin! Och den sista på marsvinen, så himla söta de är! :)

    SvaraRadera
  5. sv: Åh vad bra! & tusen tack vännen! Blir alltid lika glad ♥

    SvaraRadera