fredag 25 mars 2011

Våffel dagen

 Moshi moshi!


Våffel dagen är det idag! Jag åt två till melis<3 Gott! Jag vet att jag har varit lite slö med bloggandet på sistone =_=; Men nu ska jag försöka hänga med lite mer (=^.^=) Men nu bjuder jag på ett litet recept!

 

ca 6 laggar
Ingredienser
75 g flytande margarin
2 dl maizena
1 dl glutenfri mjölblandning
2 msk Dansukker Fibrex
1 tsk bakpulver
1/2 tsk Dansukker Vaniljsocker
1 krm salt
1 1/4 dl mjölk
1 dl vatten
matfett till våffeljärnet


Blanda samman maizena, mjölblandningen, fibrex, bakpulver, vanlijsocker och salt. Tillsätt mjölk och vatten under kraftig omrörning. Rör i margarinet.

Pensla våffeljärnet med matfett. Häll på drygt 1/2 dl smet och grädda våfflorna gyllengula.

Ätes direkt med sylt och gärna en klick grädde eller creme fraiche.



 Sen kan jag inte undgå några bilder på cupcakes!<3









//Mangaloppan

2 kommentarer:

  1. Ha!Glutenfritt! Vad kul, ska testa receptet!

    SvaraRadera
  2. GOTT! jag åt våfflor igår! det var gott! :DD

    är de här cupcakes riktiga? :O

    SvaraRadera