måndag 28 mars 2011

Naglar





Moshi moshi!

Jag blev lite inspererad idag av att göra en ny nagel design. Jag gör det cirka 2 dagar i vecka^^ Det är inte så bra för händer och naglarna igentligen. Borttagnings medlet gör huden torr, och naglarna slitna. Jag har en redovisning på engelskan i morgon. Jag ska prata om japan<3 Obs! Jag har inte lösngalar som många jag träffar tror. Men för de som har lösnaglar på grund av att de inte tycker att sina naglar är snygga så har jag ett tips.
                         Tycker du att dina naturliga naglar inte är fina?
 Låt naglarna vara i fred! Sluta upp att bita, riva, pilla, plocka. En flisa ska filas bort försiktigt, inte rivas bort med våld. Använd en bra nagelfil – nagelsax är till för tånaglar! Använd gärna en nagelpoleringsfil ibland för att jämna till nagelytan, men inte för ofta eftersom det kan ta bort för mycket av den tunna nagelytan.Sen kan du skaffa nagel olja m.m om du vill "investera" i dina naglar för att få de extra fina. De här tipset hittade jag men jag kanske ska prova att inte dra bort lösa nagelkanter med våld ;) Nu kommer bilder på mina och insperation från andra väldigt duktiga människor^^
Mina naglar blev så här!
H


7 kommentarer:

  1. svar: har aldrig hört talas om något annat loppis än det som är i Stockholm tyvär :( men det måste ju finnas lite lolitor i Skåne också, så det kanske finns privatpersoner som säljer saker ibland ^^ det gäller bara att hitta dom :3

    söta naglar ^^ <3

    kramar<3
    /kokorochan

    SvaraRadera
  2. Själv har jag väldigt mycket problem med mina naglar. Innan bet jag på naglarna, och nu biter jag på huden runt omkring... :S Kan verkligen inte sluta, för mina naglar är så svaga på grund av detta, så om de går av och jag inte har en nagelfil i närheten, så biter jag på dem... D:

    SvaraRadera
  3. vänta...är alla dina naglar?! :O

    fin iaf!! ^^

    SvaraRadera
  4. Sv: JAHA! jätte fina! duktig du är! ^^

    SvaraRadera
  5. svar: taaack ;w; <33

    kramar<3
    /kokorochan

    SvaraRadera
  6. så fina naglar ^^ jag måste sköta om mina naglar, klarar inte av att se dem ovårdade. Fast numera har jag inte så mycket tid så jag har jättekorta naglar (mest för att det ska funka med pianospelandet) och målar dem alltid genomskinliga! Det är väl inte direkt wow snyggt, men ändå fräscht och välvårdat. Det tycker jag är viktigast ^^
    Sen är det ju jättekul att pyssla med mönster och så, det gjorde jag mycket förut och kunde göra rätt avancerade saker också. Men jag har aldrig tid med det numera :(

    SvaraRadera