måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag!!!!!!

 Moshi moshi!

Idag är det alla hjärtans dag!!!!<3 Många brukar få present då jag med. Men i år åker vi till österrike och då tyckte Mammi och Pappi att det var roligare att välja något litet där^^
I Japan är det vanligt förekommande att flickor ger "tyckaomchoklad" och "pliktchoklad" till vänner och pojkar de tycker om. Detta i sin tur medför att pojkarna förväntas ge tillbaka något den 14 mars på "white day". I Sverige firar vi inte valentine day så mycket. Men i USA firas det betydligt mer. Jag har haft en hjärt-klämma idag så jag har ju tänkt lite på alla hjärtans dag. Det är ju många som inte bryr sig. Men det är ju heller ingen svensk tradition.

Jag gjorde ett litet test och satte åldern 18 och max pris 200kr kön: tjej och något fint och gulligt.
Resultat: Hon vill ha ett litet värme hjärta från coolstuff kostar 25kr
Kille 18år max pris 200kr
Resultat: Samma sak!!! =_=; Jag tror det är något fusk... Jag vet att det är slumpgenerator men om det inte kan bli något annat är det ju inte roligt ô_ô;


KAWAII

lolita klänning i alla hjärtans dag tema
Laddas upp med choklad i de japanska affärerna


//Mangaloppan

2 kommentarer:

  1. GLAD ALLA HJÄRTANS DAG!! :DD

    sv: Hehe ja jag älskar verkligen dem :D

    Ahh poäng! ;D ska fööörsöka börja laga mat oftare ><

    Hahah :D vill du se långa inlägg........
    http://kimchifriedrice.blogg.se/2011/february/cho-kyuhyun-saengil-chuka-hae-happy-ky.html
    och
    http://kimchifriedrice.blogg.se/2010/november/super-junior-5th-anniversary-day-happy-bi.html
    XDDD

    SvaraRadera
  2. svar: mysigt ^^ <3
    tack så mycket :D det hade vi :) <3

    kramar<3
    /kokorochan

    SvaraRadera