torsdag 16 december 2010

Det levande slottet

Mochi mochi!

Jag och min kompis (blir ingen länk för att hennes blogg går inte att hitta) gick hem från skolan.
Vädret var inte på vår sida..., så jag fick dra min cykel hem i snökaoset. Cirka 2km har jag hem från skolan.
Men vi tände en brasa, gjorde varm choklad, två mackor och var sin liten ost från den där röda kon (glömt namnet). Sen slog vi på Det levande slottet....

Sofie är en ung flicka som arbetar för ett hattmakeri.
En dag när de har stängt så kommer Ödehäxan in i affären
 och förvandlar Sofie till en gammal tant på cirka 90år.  Sofie får vara med om ett riktigt äventyr och även hjälpa till med att stoppa kriget.
Allt utspelar sig i en fantasivärld, som är lite tokig ibland.
                                  
                                               Men kommer Sofie att bli ung igen? 


Sevärd och humoristisk av  Haio Miazaki med studio GHIBLIS hjälp!

1 kommentar:

  1. Hejsan! va gärna med på DAGENS BLOGG hos mej :)
    jag utser vinnaren imorgon, läs mitt senaste inlägg!
    kram/Edita

    SvaraRadera